[O2] Wybór auta z salonu: która będzie najtańsza w eksploata

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ARKOW
    Classic
    • 2009
    • 29

    [O2] Wybór auta z salonu: która będzie najtańsza w eksploata

    Mogę zamówić jeszcze logo na grill i brelok?
  • nemi
    Ambiente
    • 2008
    • 227

    #2
    [O2] Wybór auta z salonu: która będzie najtańsza w eksploata

    Witam,
    po ponad 10 latach bezawaryjnej eksploatacji Skody Octavii I 1.6 AEE przyszedł czas na zmianę - mój tata właśnie rozgląda się za Skodą Octavią II i ma mętlik w głowie jeśli chodzi o silniki... 1.2 i 1.4 na papierze wyglądają bardzo dobrze, ale boi się o trwałość. Może lepiej więc wybrać 1.6?
    Planowany czas eksploatacji: 10-12 lat.
    Planowany roczny przebieg: 10.000 km (maksimum myślę 15.000).
    Kryteria: jak najmniejsze zużycie paliwa i koszty eksploatacji.

    Czy ktoś ma doświadczenie z tymi silnikami i jest w stanie powiedzieć, który będzie najcichszy?

    Wersja to ma być jakiś miętusek + kilka dodatków. Cenowo w grę wchodzą tylko i wyłącznie te trzy silniki.
    Auto będzie kupowane w Lublinie, ale może ktoś zna miejsce, gdzie można wynegocjować lepsze rabaty? W grę wchodzi też Wawa (ja mam salon pod nosem na Modlińskiej).

    Pewnie powtarzam temat ops: ale będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie.

    Pozdrawiam,
    nemi

    PS. Jak coś, to pewnie będzie do sprzedania dotychczasowa - pierwszy właściciel, ok. 160.000 km przebiegu, grudzień 1999 r., 1.6 75 KM, golas (tylko centralny zamek, alarm, 1 poduszka, ABS i alarm), srebrny metalik, instalacja gazowa SGI. Użytkownik - jedyny - ma 48 lat, prędkość z jaką porusza się auto to 90-100 km/h.
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez nemi
      po ponad 10 latach bezawaryjnej eksploatacji Skody Octavii I 1.6 AEE
      Zamieszczone przez nemi
      Planowany czas eksploatacji: 10-12 lat.
      Zamieszczone przez nemi
      Planowany roczny przebieg: 10.000 km (maksimum myślę 15.000).
      Zamieszczone przez nemi
      1.6 75 KM
      Zamieszczone przez nemi
      prędkość z jaką porusza się auto to 90-100 km/h
      Ojciec zadowolony z aktualnego auta?
      Jeśli tak, to "lepsze jest wrogiem dobrego" JA trzymałbym się 1,6.
      i to ZDECYDOWANIE w tym przypadku.

      Zamieszczone przez nemi
      Czy ktoś ma doświadczenie z tymi silnikami i jest w stanie powiedzieć, który będzie najcichszy?
      IMO wszystkie podobnie
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • kontakt.pl
        Drive
        • 2008
        • 62
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez nemi
        PS. Jak coś, to pewnie będzie do sprzedania dotychczasowa
        jaka cena?

        Komentarz

        • Agamek12
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 9935
          • Ford

          #5
          Potwierdzam zdanie szkody: jeśli jest zadowolony z prostego 75km silnika w O1, to będzie też zaowolony ze 105 konnego w O2. Poza tym w 1.6i (w porównaniu z 1.2TSI i 1.4TSI) nie ma się co zepsuć - bezproblemowa eksploatacja...
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            nemi, możesz uściślić o który 1,4 chodzi, ale mojego zdania to nie zmienia.

            [ Dodano: Pią 05 Mar, 10 21:31 ]
            Zamieszczone przez Agamek12
            ze 105 konnego w O2
            102 :idea: :wink:
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • nemi
              Ambiente
              • 2008
              • 227

              #7
              Zamieszczone przez kontakt.pl
              Zamieszczone przez nemi
              PS. Jak coś, to pewnie będzie do sprzedania dotychczasowa
              jaka cena?
              Postaram się odpowiedzieć ASAP.


              A jeśli chodzi o obecny 1.6, to silnik jest wystarczający dla tak niewymagającego użytkownika jak mój szanowny rodzic .

              Ale... W teorii silnik 1.2 spala średnio o 1.7 litra mniej na 100 km! To daje jakieś 800 zł oszczędności rocznie - czyli darmowy serwis . Warto?

              Zamieszczone przez szkoda
              nemi, możesz uściślić o który 1,4 chodzi, ale mojego zdania to nie zmienia.
              1.4 turbo

              PS. Dzięki za pierwsze odpowiedzi!

              PS2. Ktoś na forum sprzedaje Skody, prawda? Niestety rzadko na forum bywam i nie bardzo kojarzę . Może da się kupić taniej?
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

              Komentarz

              • aniam111
                Rider
                • 2009
                • 436

                #8
                Musisz pomyśleć również o tym, że silniki z turbo wymagają trochę więcej uwagi podczas eksploatacji. Jak nie zadbasz musisz liczyć się z naprawami. Ale pewnie mają lepsze przyspieszenie. Co do tego co podają w katalogu w tabelce spalanie trzeba troszkę podchodzić z rezerwą - przynajmniej w eksploatacji miejskiej.
                AniaM
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez nemi
                  Ale... W teorii silnik 1.2 spala średnio o 1.7 litra mniej na 100 km! To daje jakieś 800 zł oszczędności rocznie - czyli darmowy serwis . Warto?
                  67PLN miesięcznie
                  nie warto
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • nemi
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 227

                    #10
                    Zamieszczone przez aniam111
                    Musisz pomyśleć również o tym, że silniki z turbo wymagają trochę więcej uwagi podczas eksploatacji. Jak nie zadbasz musisz liczyć się z naprawami. Ale pewnie mają lepsze przyspieszenie. Co do tego co podają w katalogu w tabelce spalanie trzeba troszkę podchodzić z rezerwą - przynajmniej w eksploatacji miejskiej.
                    Świadomość eksploatacji turbo jest odpowiednia - tu bym nie widział problemu.
                    Jeśli chodzi o ruch miejski, to sprawę załatwi Fiat Cinquecento.
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez nemi
                      PS2. Ktoś na forum sprzedaje Skody, prawda? Niestety rzadko na forum bywam i nie bardzo kojarzę . Może da się kupić taniej?
                      da się i to sporo, zajrzyj do giełdy i przyklejonych topików, bierzcie 1,6 a z upustu lepszy wypas i Tato będzie na pewno zadowolony.
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • Agamek12
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9935
                        • Ford

                        #12
                        Zamieszczone przez nemi
                        A jeśli chodzi o obecny 1.6, to silnik jest wystarczający dla tak niewymagającego użytkownika jak mój szanowny rodzic .

                        Ale... W teorii silnik 1.2 spala średnio o 1.7 litra mniej na 100 km! To daje jakieś 800 zł oszczędności rocznie - czyli darmowy serwis . Warto?
                        Ja już kiedyś pisałem, że 1.2TSI ma w porównaniu z 1.6 znacząco lepsze osiągi, mniejsze spalanie, itp.... Do tego cena raptem tysiak więcej... nic, tylko brać... ale wstrzymałbym się jeszcze z rok aby zobaczyć, jak jest z jego trwałością w praktyce. I jeśli nikt nie będzie narzekał (zbyt mocno), to zdecydowanie warto wziąć ten 1.2TSI...
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez Agamek12
                          Ja już kiedyś pisałem, że 1.2TSI ma w porównaniu z 1.6 znacząco lepsze osiągi
                          to rzecz oczywista, ale czy bedzie najtańszy w eksploatacji? nikt tego nie wie.

                          [ Dodano: Pią 05 Mar, 10 21:48 ]
                          Zamieszczone przez Agamek12
                          wstrzymałbym się jeszcze z rok
                          albo 2
                          do 3

                          żartuje, ale najtańszą i najpewniejszym wyborem będzie IMO wybór najprostszego.
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Coke
                            Elegance
                            • 2010
                            • 771
                            • Octavia II (1Z3)
                            • AUM 1.8 20VT 150 KM
                            • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                            #14
                            bierz 1,2 tsi
                            Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez Coke
                              bierz 1,2 tsi
                              bo lepiej jeździ?
                              czy Tobie pasuje?
                              czy jest najtańszy w eksploatacji?
                              czytałeś pierwszy post?
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Agamek12
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 9935
                                • Ford

                                #16
                                W sumie może być tak, że 1.2TSI spalając średnio około 1,5l paliwa mniejod 1.6i "oszczędzi" przez 10 lat około 2.000l benzyny, czyli jakieś 9-10k zł. Do tego jakieś 1000zł na ubezpieczeniu OC (bo ono zależy od pojemności). Więc można założyć, że jeśli nawet coś się popsuje, to kompensując wydatki na naprawy z oszczędnosciami i tak wyjdzie się "na swoje". Ale mimo wszystko poczekałbym chwilę aby poczytać opinie innych użytkowników motoru 1.2TSI...
                                Adam... Używam:
                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                Komentarz

                                • rkb
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2152
                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                  #17
                                  W 1.2 TSI jak narazie istnieje jakis problem z wtryskami paliwa i jest juz znany w fabryce, wylazło to w Yeti. W tej chwili ciezko cokolwiek napisac bo to dziewiczy silniczek
                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                  Komentarz

                                  • METALLICA
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 78

                                    #18
                                    nemi w sumie to polecam Ci 1.6 MPI szkoda że dopiero teraz myślicie kupić, ale może jeszcze teraz traficie coś z 2009 roku z 11 tys zł upustu, z tym przebiegiem i z myślą o 10 letnim użytkowaniu dołożyłbym gaz i myślę że byłbyś zadowolony. Sam mam taka Skodzinkę z LPG też kupiłem z myślą o 8-10 letnim użytkowaniu z tym że jako drugi samochód w rodzinie z przebiegiem do 15 tys góra rocznie. Na razie parę tysięcy na liczniku przy delikatnej jeździe przy mrozach jakie były mi pali 10-10,5 gazu i około 1,5 litra benzyny co jak dla mnie jest bardzo dobrym wynikiem, no chyba że nie lubicie gazu :roll: Ja mam 5 samochód na gaz od około 20 lat i nadal jestem za
                                    OCTAVIA 2 FL MINT 1.6 MPI + GAZ Landi Renzo
                                    CITIGO 1.0 MPI + GAZ Landi Renzo

                                    PIŁEŚ NIE JEDŹ - JECHAŁEŚ NIE DZWOŃ

                                    Komentarz

                                    • rkb
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2152
                                      • Rapid Spaceback (NH1)
                                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                      #19
                                      Też myslalem nad ekonomicznym rozwiazaniem ale dzis jak machnolem mala traske i lajtowo sobie wyprzedzilem 4 auta za jednym zamachem bez pocenia silnika to stwierdzilem ze ekonomia to nie wszystko

                                      sorki za offtopa
                                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                      Komentarz

                                      • RS
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 238

                                        #20
                                        Na tą chwilę nikt Ci nie powie jak będą sie zachowywać silniki z rodziny TSI po 10 latach . Ogólnie po ok 1 roku eksploatacji masz mnóstwo informacji na forum ( wyszukiwarka ) Na pewno nie są to opinie miarodajne ,co do wyboru auta , ale coś niecos mozna sie dowiedzieć . Na pewno sprawdzoną jednostką jest 1.6 MPI , niestety jest to silnik starszej generacji ( co nie znaczy gorszy !!!! ) . Jezeli szanowny rodzic chciałby czasmi pobrykac radzę 1.4 TSI , jezeli jazda na emeryta stanowczo polecam 1.6 . Kompromisem byłoby zakupić Diesla ( tani w ekspolatacji i sprawdzony ) , lecz niestety drozszy w zakupie

                                        Komentarz

                                        • entranger
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 71

                                          #21
                                          A dlaczego wlasnie skoda? Tata kupuje znaczek na masce czy samochod? Moim zdaniem, nie kupi dzisiaj samochodu klasy kompaktowej z tak dobrymi materialami jak pod koniec lat 90, a nawet tak dobrze wykonanego. Dobre materialy mozna znalezc w autach klasy wyzszej (>50k eur) albo luksusowej (>100k eur), chociaz i tam w paru miejscach widac tanie plastiki.

                                          Co do silnikow turbodoladowanych, to dzisiejsze turbiny sa bardziej awaryjne niz te montowane 10 lat temu. Kiedy przypomne sobie forum passata sprzed 7 lat, to pisano tam masowo o zawieszeniu wielkowahaczowym, zamkach, sprzegle, ale prawie nigdy o padajacych turbinach.

                                          Skoda Octavia II 1.9TDI BXE 77kW

                                          Komentarz

                                          • nemi
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 227

                                            #22
                                            Zamieszczone przez entranger
                                            A dlaczego wlasnie skoda? Tata kupuje znaczek na masce czy samochod? Moim zdaniem, nie kupi dzisiaj samochodu klasy kompaktowej z tak dobrymi materialami jak pod koniec lat 90, a nawet tak dobrze wykonanego. Dobre materialy mozna znalezc w autach klasy wyzszej (>50k eur) albo luksusowej (>100k eur), chociaz i tam w paru miejscach widac tanie plastiki.
                                            Gdyby kupował znaczek na masce, to nie wybrałby Skody :P. Po prostu na rynku nie ma auta z takim wyposażeniem, tej wielkości i za tą cenę, więc wybór jest stosunkowo prosty (przynajmniej ja takiego auta nie znam). Mając 100-120.000 zł można już trochę poszaleć, ale Skoda daje świetny stosunek wartości do kasy.
                                            Zresztą tu nie chodzi o plastiki, tylko o święty spokój przez kolejne 10 lat - obecna Skoda okazała się tak bezawaryjna, że nawet ja się zdecydowałem na zakup identycznej (tylko młodszej i dobrze wyposażonej), chociaż to takie dziadkowe auto :P

                                            Zamieszczone przez METALLICA
                                            no chyba że nie lubicie gazu
                                            Mamy i lubimy (obaj). Ja jeszcze nie miałem auta bez gazu (nie licząc Malucha).
                                            Ale LPG raczej odpada - z naszych wyliczeń wynika, że instalacja zwróci się dopiero po ok. 60.000 km (uwzględniając +2 l LPG na 100 km i dodatkowy serwis). I zmniejsza bagażnik :]. Ale może przy tym 1.6 auto byłoby z instalacją - cóż, nie moja decyzja.

                                            Upust 11.000 zł jeszcze jest i dlatego teraz właśnie robione są przymiarki do zakupu.
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                                            Komentarz

                                            • baca10
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6225

                                              #23
                                              nemi, ja zdecydowalam sie na 1.6 MPI i go polecam autko mam od nowosci, piszesz ze gaz raczej odpada, zastanow sie ponownie, mi w miescie pali 8l/100km, w trasie przy spokojnej jezdzie bierze mniej, wejdz na motostat i zobacz moje dotychczasowe spalanie

                                              Komentarz

                                              • Marx
                                                Elegance
                                                • 2009
                                                • 865

                                                #24
                                                w okresie zimowym gaz wychodzi nieoplacalnie (wyszlo mi 2l/100km benzyny oprocz gazu) ale mam nadzieje ze w lecie sie odkuje. A tryb jazdy mam podobny jak w pierwszym watku. Tyle ze ja kupilem O1...

                                                Komentarz

                                                • Big
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 6389

                                                  #25
                                                  Ja też polecam 1.6 MPI. Silnik jest wystarczajaco mocny i totalnie bezawaryjny. Nie bierze oleju. Ma bardzo mocny dół i naprawdę jak na 1.6 ładnie przyśpiesza
                                                  1.2 TSI miełem okazje pojeździć. Była to skoda Yeti. Zbiera się dość ładnie, ale szału w prównaniu z 1.6 MPI nie ma. W dodatku nie bardzo wiadomo jak ten nowy silnik będzie sie sprawowował za 5-6 lat.
                                                  dlatego na dzień dzisiejszy proponowałbym wybrac 1.6 MPI.
                                                  Czarny Elegance

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...